قصه بازگشت | روایتی تصویری از زندگی مردمان بعد از جنگ

قصه بازگشت | روایتی تصویری از زندگی مردمان بعد از جنگ

همشهری آنلاین، فاطمه عباسی: جنگ می‌تواند موضوع نقاشی، سینما و تئاتر باشد. تمام هنرها جنگ را بازخوانی و بازسازی می‌کنند اما عکس، حکایت دیگری دارد. عکس

همشهری آنلاین، فاطمه عباسی: جنگ می‌تواند موضوع نقاشی، سینما و تئاتر باشد. تمام هنرها جنگ را بازخوانی و بازسازی می‌کنند اما عکس، حکایت دیگری دارد. عکس جنگ، خود جنگ است. اینجا آدم‌ها ادای درد را درنمی‌آورند. زخم‌ها واقعی‌اند. رنج‌ها واقعی‌اند. شهامت واقعی است و بالاتر از همه، مرگ حقیقی است. عکس جنگ بخشی از تاریخ است که فراموش نمی‌شود.

چندی پیش گروهی از عکاسان عکس‌های مردمی که جنگ سوریه را پشت سر گذاشته‌اند، آنها که بازمانده‌اند و حالا به زندگی بازگشته‌اند را در گالری خانه به نمایش گذاشتند. عکس‌ها طوری چیده شده‌اند که تکه‌هایی از زندگی آدم‌ها و شهرها و خیابان‌های سوریه را بعد از جنگ روایت می‌کند.

از بین عکاسان، امیر رستمی -عکاس روزنامه همشهری- حدود ۱۴ عکس در این گالری دارد که می‌توانید تا ۲۷ اردیبهشت به تماشایشان بروید. حامد سوداچی، سعید فرجی، صابر قاضی و میثم ملکی قزوینی از دیگر عکاسان شرکت‌کننده در این نمایشگاه هستند.


بیشتر بخوانید: برپایی نمایشگاه «ایران ما» در تهران تماشای طهرانِ سیاه و سفید در موزه عکسخانه شهر سفر به گذشته پایتخت در نمایشگاه عکس نوشت تهران قدیم